Ondernemen tijdens de coronacrisis: Netpresenter

Het zijn zware tijden voor ondernemers. De coronacrisis gooit veel overhoop. We vroegen genomineerde voor de Diamant award Frank Hoen van Netpresenter, hoe zij deze nieuwe periode omarmen…

 “Juist nu moet je er zijn voor je klanten.

#1 Hoe dealen jullie als ondernemer met deze crisis?

“Wij zijn een hele diverse en innovatieve organisatie. Wereldwijd helpen wij grotere werkgevers, zoals bijvoorbeeld ziekenhuizen in Amerika, met de communicatie naar hun medewerkers. Medewerkers zitten op dit moment veel thuis en zijn lastig te bereiken. Wij zijn voor onze klanten op zoek gegaan naar een oplossing om de band te behouden met hun medewerkers. Dat hebben wij gedaan door een innovatief communicatiemiddel te ontwikkelen waar via ‘alerts’ live berichten geplaatst kunnen worden op bijvoorbeeld een intranetomgeving van de werkgever. Juist in deze tijd waarop zaken dagelijks veranderen is het online contact via devices als tablets, een computer of mobieltje heel belangrijk. Het geeft de werknemers een gevoel er echt bij te horen en bij te zijn met de dagelijkse actualiteit van de organisatie waar ze voor werken.”

“Daarnaast zijn we ook de organisatie achter AMBER Alert, het Nederlandse vermiste kinderenalarm. Ook in deze bizarre tijden staan wij nog steeds 24/7 paraat om iedereen in Nederland zo snel mogelijk te informeren wanneer een vermist kind in (levens)gevaar is.”

#2 Waar komen jullie nu wel of niet meer aan toe?

“Op dit moment is het nog belangrijker om er voor je klanten te zijn. Zo steken we nu extra tijd in het helpen van klanten die door de coronacrisis in de financiële problemen zitten. Door bijvoorbeeld een calamiteitenmededeling nu gratis voor ze te versturen. Ook al zit dat niet in hun pakket. Door de coronacrisis komen we in een situatie van leven of dood en als wij daarin kunnen helpen doen we dat uiteraard.”

“Ook bij AMBER Alert wilden we helpen waar nodig. Uit enkele grootschalige onderzoeken van onder andere Europol, het rechtshandhavingsagentschap van de Europese Unie, bleek dat online misdrijven tegen kinderen, zoals digitaal kinderlokken oftewel online grooming, enorm gestegen waren tijdens de coronacrisis. Jongeren en kinderen zijn meer dan ooit online met hun telefoon of tablet, vaak zonder toezicht. Het ideale moment dus voor iemand met de verkeerde bedoelingen om toe te slaan.”

“Op 25 mei, de Dag van het Vermiste Kind, hebben we in samenwerking met de Nederlandse politie en de Europese politiegroep voor vermiste personen (PEN-MP) een campagne tegen online grooming gelanceerd. Het doel van de campagne, die in meer dan twintig landen werd verspreid, was om jongeren ervan bewust te maken dat online interacties, hoe onschuldig ze ook lijken, soms nare gevolgen kunnen hebben.”

#3 Hebben jullie tips voor andere ondernemers?

“Besef je als ondernemer dat het niet meer wordt zoals het was. Dus omarm het nieuwe normaal en zie ook je kansen. Wij hebben die gevonden in het ontwikkelen van software waar onze klanten op een efficiënte manier online met hun werknemers kunnen communiceren. Wij hebben de kennis in huis en hebben deze voor onze klanten beschikbaar gesteld.”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *